Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Współczesna blogosfera już od dłuższego czasu przeżywa okres swojej niesłabnącej popularności. Rośnie liczba twórców internetowych, którzy do tego typu działalności podchodzą niezwykle profesjonalnie, publikując systematycznie na swoich blogach ciekawe oraz wartościowe merytorycznie artykuły. Firmy także dostrzegają rosnącą rolę blogów w marketingu. Z tego też powodu warto przyjrzeć się bliżej korzyściom związanym z obecnością firmy w blogosferze.

Buduj głębsze relacje z odbiorcami

Pierwszym powodem, dla którego warto jest poświęcić swoje zasoby na tworzenie bloga, jest możliwość zbudowania głębszej relacji z odbiorcami. Blog jest bowiem miejscem, w którym firma ma okazje zaprezentować się niejako „od kuchni”, tworząc wizerunek autentycznej organizacji. Pozwala to zbudować zaufanie zarówno u przyszłych klientów, jak i u obecnych kontrahentów, którym na przykład udało się rozwiązać powtarzające się do tej pory wątpliwości związane z daną usługą lub produktem, dzięki rzeczowym artykułom blogowym.

Buduj wizerunek eksperta

Kolejną przesłanką, która notabene jest powiązana z poprzednim punktem, jest możliwość wykreowania wizerunku eksperta. Blog firmowy z unikalnymi artykułami o mocnej podbudowie merytorycznej sprawia, że firma i jej reprezentanci zaczynają być postrzegani za specjalistów w danej branży. Podobną funkcję mogą spełnić wartościowe videoblogi oraz szybkie odpowiedzi na bezpośrednie pytania klientów. Pozytywny wizerunek firmy, jako doświadczonego mentora w danej dziedzinie, jest niezwykle korzystny zwłaszcza w sytuacji, kiedy trudni się ona sprzedażą usług, których wykonani wymaga ściśle fachowych kompetencji.

Bądź widoczny w Google – pozycjonowanie

Innym pozytywnym aspektem związanym z regularnym aktualizowaniem firmowego bloga jest pozycjonowanie marki. Wyszukiwarka Google proteguje świeżą treść oraz znacznie lepiej promuje witryny, których treść jest systematycznie aktualizowana. Korzyści związane z korzystniejszym pozycjonowaniem marki dzięki profesjonalnemu blogowi są jednak zdecydowanie bardziej wieloaspektowe. Blog firmowy przyczynia się bowiem do aranżowania ruchu pochodzącego w wyniku wpisywania w wyszukiwarkę tak zwanych fraz z długiego ogona. Staje się to możliwe dzięki publikowaniu specjalistycznych artykułów, które podejmują różnorodne aspekty danego zjawiska. Słowa kluczowe typu „long tail” powodują, że bloga oraz powiązane z marką witryny, zaczyna odwiedzać coraz szersze grono internautów. Jakie są dalsze skutki takich działań? Zwiększają się szanse na bardziej efektywną sprzedaż oferowanych przez firmę dóbr.

Wykorzystaj storytelling

Kolejnym argumentem przemawiającym za blogiem firmowym jest możliwość zaprezentowania historii firmy w niezwykle ciekawy i barwny sposób. Aktualnie coraz popularniejszym trendem w marketingu sieciowym jest tak zwany storytelling, który pozwala na opowiedzenie o genezie, misji oraz idei danej firmy w nieszablonowy i sugestywny sposób, dzięki czemu przekaz na trwale zapisuje się w pamięci odbiorcy.

Profesjonalny blog biznesowy ma zbawienny wpływ na rozwój firmy. Badania społeczne zrealizowane w USA pokazały, że jest to jeden z optymalnych sposobów wydatkowania funduszy przeznaczonych na szeroko pojęty marketing. Przedsiębiorstwa z blogami mogą poszczycić się aż o 55% wyższą liczbą internautów odwiedzających witrynę firmową. Co więcej, organizacje, które zainwestowały w swój blog, pozyskują aż 97% unikalnych linków.

Mam nadzieję, że powyższe powody przekonały Was, że prowadzenie bloga firmowego przynosi wiele korzyści. Zatem – do dzieła! Jeśli będziecie mieć jakiekolwiek pytania dotyczące blogowania, to chętnie pomogę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *