Słowa mają moc – tym bardziej w rękach copywritera! #gotowe szablony tytułów

gotowe szablony tytułów tekstów internetowych

Dobry tytuł to kluczowy element każdego tekstu. O tym, jakie cechy powinien posiadać nagłówek i jak przykuć uwagę czytelnika pisałam w poprzedniej części poradnika „Słowa mają moc, tym bardziej w rękach copywritera”. W sytuacji, gdy zupełnie brakuje Ci pomysłu na chwytliwy tytuł artykułu, możesz spróbować wykorzystać gotowe szablony.

Gotowe szablony tytułów – poznaj Briana Clarka

Jednym z moich ulubionych twórców jest w tym przypadku Brian Clark, założyciel firmy Copyblogger. W poradniku zatytułowanym „How to write magnetic headlines?” można znaleźć wiele cennych wskazówek, jak należy tworzyć klikalne tytuły, ale także gotowe formuły do wykorzystania.  

Jakie tytuły zdaniem Clarka przyciągają czytelników?

1. Kto jeszcze chce…?

Społeczny dowód słuszności w czystej formie. Jest to jedna z metod wywierania wpływu zaprezentowana przez Roberto Cialdiniego. Skoro inni skorzystali już z danej oferty, to zapewne też powinieneś.

„Kto jeszcze chce poznać tajniki SEO copywritingu?”

„Kto jeszcze chce posiadać nowoczesną stronę internetową?”

2. Sekret…

Tytuł sugerujący zdradzenie tajemnicy sprawia, że czytelnik czuje możliwość dołączenia do elitarnego grona. Jest to także przekaz sugerujący uzyskanie korzyści.

„Sekret zarządzania budżetem domowym”

„Sekret urody każdej kobiety”

3. To jest metoda, która pomoże … w …

Wystarczy, że zidentyfikujesz dokładnie swoją grupę docelową oraz zakres korzyści, które możesz im zaoferować. Tytuł idealnie trafiający w potrzeby gwarantuje wysoki wskaźnik klikalności.

„To jest metoda, która pomoże przedsiębiorcom zwiększyć przychody”

„To jest metoda, która pomaga dzieciom szybciej uczyć się obcych języków”

4. Mało znane sposoby na…

Tytuł ten spełnia podobne funkcje jak w przypadku zdradzania sekretu. Intrygująca forma, sugerująca zdradzenie przepisu na najlepsze rozwiązanie problemu.

„Mało znane sposoby na szybką naukę języków obcych”

„Mało znane sposoby na walkę z cellulitem”

5. Pozbądź się [problemu] raz na zawsze

Klasyczny wzór tytułu, który identyfikuje bolesny problem lub niespełnione pragnienie czytelnika. Idealny do zastosowania w poradnikach.

„Pozbądź się nieprzyjemnego zapachu w lodówce raz na zawsze”

„Pozbądź się psiej sierści z dywanu raz na zawsze”

6. Szybka droga do…/Sprawdzony sposób na… [rozwiązanie problemu]

Tytuły gwarantujące szybkie rozwiązanie problemu także idealnie sprawdzają się w tekstach poradnikowych. Ratują życie blogerom, bardzo często wykorzystywane są w materiałach typu DIY, czy recenzjach produktów.

„Szybka droga do uzyskania kredytu hipotecznego na zakup domu”

„Sprawdzony sposób na wiosenne porządki w ogrodzie”

7. Teraz możesz [mieć coś, czego pragniesz] nawet [jeśli zajdzie dana okoliczność]

Jest to klasyczny tytuł w rodzaju „mieć ciasto i je zjeść”. Chyba każdy lubi takie rozwiązania.

„Teraz możesz mieć nowego iPada nawet bez wychodzenia z domu”

„Teraz możesz rzucić pracę i zarabiać jeszcze więcej”

8. [Rób coś] jak [specjalista]

Tytuł sugerujący, że każdy szary obywatel może robić coś tak samo dobrze, jak światowej sławy specjalista. Zachęcanie do działania w takiej formie przynosi bardzo dużą skuteczność.

„Opowiadaj historie jak Paweł Tkaczyk”

„Prowadź negocjacje jak dyplomata”

9. Miej [lub] Zbuduj [lub] Zrób [coś] z czego będziesz dumny

Tytuł w formie apelu, który odwoływać się może do ludzkiej próżności, dotychczasowego poczucia niezadowolenia lub wstydu.

„Zbuduj wizerunek, z którego będziesz dumny”

„Miej uśmiech, z którego będziesz dumny”

„Zrób stronę internetową, z której będziesz dumny”

10. Co każdy powinien wiedzieć o …?

Tytuł, który wzbudza ciekawość czytelnika. Sprawia, że odczuwa on zachętę skonfrontowania swojej wiedzy z tą, która zawarta jest w artykule. Ludzka ambicja to bardzo silny motywator do działania

„Co każdy powinien wiedzieć o współczesnej historii?”

„Co każdy powinien wiedzieć o prowadzeniu działalności gospodarczej?”

Mam nadzieję, że powyższa lista przyda się w sytuacji braku pomysłu na stworzenie chwytliwego tytułu. A może macie jakieś inne, sprawdzone propozycje? Ze swojej strony dodam – zanim wybierzesz ostateczną wersję tytułu, przemyśl tę kwestię kilka razy.

14 thoughts on “Słowa mają moc – tym bardziej w rękach copywritera! #gotowe szablony tytułów

  1. Magda says:

    fajna pomoc dla osób, który mają chwilowy zastój a czas ich goni 🙂 Nie moja tematyka, bo pisuję felietony, ale może kiedyś się zainspiruję. Pozdrawiam!

  2. Maciej Wojtas says:

    Warto mieć ten tekst w zakładkach 🙂
    Zwłaszcza w chwilach copywriterskiego zaćmienia umysłu.

    Inna sprawa, że tytuły z szablonów są, jak sama nazwa wskazuje – szablonowe. W związku z tym spora część czytelników jest na nie uodporniona.

    • MalgorzataDG says:

      Często z tego rodzaju tytułami jest jak ze stronami lądowania z testami w stylu „Sprawdź, jak długo będziesz żyć”. Niby głupie i kto w to klika. A jednak… Ludzka psychika niezmiennie mnie zadziwia 🙂

  3. Verbal Fairy says:

    Świetny wpis, wiele wartościowych nagłówków, choć szczerze przyznam, że nie jestem zwolenniczką wszystkich 🙂 Dobrze sprawdzają się też tytuły z liczebnikami np. 5 sprawdzonych sposobów na… chociaż z nimi trzeba ostrożnie postępować 🙂

  4. Ewa | Mrs. Copy says:

    Świetne! Moim zdaniem te tytuły sprawdzają się praktycznie w każdej sytuacji. Chętnie sama je wykorzystam podczas tworzenia tekstów 🙂

  5. marta says:

    Tydzień temu czytałam coś podobnego i z ciekawością weszłam tutaj, żeby porównać czy będzie to to samo, czy dowiem się czegoś nowego 😉 I dowiedziałam się 🙂 Listę zapisałam w zakładkach, bo coś czuję, że przyda mi się w niedługim czasie! 🙂 Dzięki

  6. Ela says:

    dla mojego bloga najlepsze szablony to „jak powiedzieć … po angielsku” „angielskie zwroty ze słowem …”

Comments are closed.