INBOUND MARKETING


Inbound marketing nazywany jest także marketingiem przychodzącym. Dlaczego? Ponieważ poprzez odpowiednie działania umożliwia odbiorcom samodzielne dotarcie do nadawcy danego przekazu reklamowego. Wszystkie działania promocyjne oparte o tę strategię skupione są na tworzeniu wartościowych treści, czyli contencie oraz nadawaniu im odpowiedniego kontekstu, odpowiadającego wymaganiom danej grupy docelowej. Inbound marketing sprawia, że Twoja firmowa strona internetowa staje się centrum spotkań, a publikowane na blogu i w mediach społecznościowych treści, skutecznie zamieniają osoby poszukujące informacji w wyznawców marki.

JAKIE KORZYŚCI PŁYNĄ Z PROMOCJI OPARTEJ O MARKETING PRZYCHODZĄCY?


ZWIĘKSZANIE RUCHU NA STRONIE

Strona internetowa to centrum spotkań z klientami. Publikowanie wartościowych treści, przydatnych dla Twoich klientów sprawia, że pozyskujesz grono wyznawców marki. Zwiększanie ruchu na stronie przekłada się także na widoczność Twojej witryny w wyszukiwarkach. Wiadomo, że możliwość pojawienia się na pierwszej stronie listy wyników przynosi wiele korzyści.

PRZYCIĄGANIE NOWYCH KLIENTÓW

Współcześni konsumenci zaczynają proces zakupowy od poszukiwania informacji online. Czytają artykuły, korzystają z poradników, zwracają uwagę na opinie innych. Z tych powodów bardzo ważne jest, żeby Twoja marka była właśnie tam, gdzie Twoi klienci. Poprzez inbound marketing budujesz swoją wiarygodność, która przekłada się na wyniki finansowe Twojej firmy.

BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA I LOJALNOŚCI

Strategia promocji jest skuteczna wtedy, gdy obejmuje swym zasięgiem wiele kanałów komunikacji i jednocześnie w każdym z nich stosowany jest ten sam ton wypowiedzi. Inbound marketing w centrum zainteresowań stawia klientów i ich potrzeby. Jeśli Twoja marka potrafi odpowiadać na zapotrzebowania płynące z rynku i robi to w wiarygodny sposób, to droga do sukcesu jest prosta.

OBNIŻENIE KOSZTÓW KAMPANII REKLAMOWEJ

Inbound marketing przynosi długofalowe efekty, przez co globalny koszt kampanii maleje. Publikowanie wartościowych treści i ich właściwa dystrybucja w internecie, tworzy efekt kuli śniegowej. Godne uwagi tematy są udostępniane innym, polecane i dzięki temu stanowią formę lokaty, z której możesz czerpać korzyści w długim okresie.

BUDOWANIE POZYCJI EKSPERTA I LIDERA RYNKU

Inbound marketing zamienia osoby poszukujące informacji na temat danego produktu czy usługi w wyznawców marki. Jeśli jesteś tam, gdzie Twoi klienci, to pozwalasz im odnaleźć ścieżki prowadzące do Twojej oferty. Publikacja poradników, rzetelne opisy produktów w sklepie internetowym, odpowiadanie na komentarze, wysoki poziom obsługi klienta – te wszystkie czynniki budują Twoją markę i umożliwiają Ci zostanie liderem.

STAŁY MONITORING I OPTYMALIZACJA DZIAŁAŃ

Inbound marketing jest mierzalny, a stałe monitorowanie i optymalizacja kampanii reklamowych pozwala na jeszcze bardziej precyzyjne dotarcie z ofertą do wybranej grupy odbiorców. Rozwiązania, które są skuteczne u jednej firmy, nie koniecznie sprawdzą się w Twoim przypadku. Stąd potrzeba prowadzenia analiz i wprowadzania ulepszeń. Odpowiednio wydany budżet to Twoja gwarancja sukcesu.

inbound-marketing-vs-tradycyjny-marketing

JAKIE OBSZARY PROMOCJI WSPIERA INBOUND MARKETING?


STRONY INTERNETOWE

Witryna www to Twoja wirtualna wizytówka, która staje się centrum spotkań z klientami. Odpowiednia widoczność w wyszukiwarkach daje Ci szansę na dotarcie z ofertą do większej ilości odbiorców.

BLOGI FIRMOWE

Publikowanie wartościowych treści buduje wizerunek Twojej marki w internecie. Blog jest idealnym miejscem do tego, żeby zaprezentować się w roli eksperta i odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów.

SOCIAL MEDIA

Media społecznościowe pomagają w dotarciu z ofertą Twojej firmy do milionów odbiorców na całym świecie. Kontakt w czasie rzeczywistym wymaga jednak od Ciebie konsekwencji i autentyczności.

STRONY LĄDOWANIA

Landing page są dedykowane do realizacji określonego celu. Odpowiadają na konkretną potrzebę odbiorcy, a przez to zwiększają Twoje szanse na zwiększenie wyników finansowych. Skutecznie pomagają budować bazę mailingową.

WEZWANIA DO AKCJI

To klucze do realizacji przyjętego celu. CTA (call to action) to przycisk, który zachęca odbiorców do wykonania konkretnego działania. Odpowiednio wykorzystane, potrafią zamienić osoby poszukujące informacji w wyznawców marki.

E-MAIL MARKETING

E-mail marketing pozwala na wysłanie spersonalizowanej oferty, dostosowanej do etapu zakupowego Twojego klienta. Spełnia się przede wszystkim jako źródło informacji, podtrzymywania relacji i zwiększania sprzedaży.

ZDOBĄDŹ NOWYCH KLIENTÓW DZIĘKI PROMOCJI ONLINE!