Jak tworzyć opisy produktów? Poznaj 7 kluczowych zasad

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? To pytanie zadaje sobie chyba każdy, kto działa w branży e-commerce. Istnieje wiele czynników, które mają na to wpływ. Jednym z nich są opisy produktów i dziś temu tematowi przyjrzymy się bliżej.

Jak tworzyć opisy produktów?

Posiadasz w e-sklepie bardzo dużo towarów. Na dodatek wiele z nich różni się jedynie kolorem. Tworzenie opisów dla 15 odcieni tego samego produktu wydaje się bezsensowne. Czy na pewno? Google bardzo ceni unikalną treść. Czego należy przede wszystkim unikać, tworząc opisy produktów?

  1. Kopiowania opisów ze stron producenta,

  2. Kopiowania opisów od konkurencji,

  3. Posługiwania się w opisach jedynie kodami i symbolami produktów,

  4. Powielania opisów w obrębie własnej witryny.

Dlaczego opisy produktów są tak ważne?

Współczesny e-konsument przed zakupem produktu szuka informacji. Porównuje oferty, szuka opinii. W sklepie wirtualnym nie ma sprzedawcy, który zachęci klienta do zakupu. „Moc sprawczą” mają zdjęcia produktu oraz opis.

Jeśli w Twoim sklepie opisy produktów są takie same, jak u innych, to tracisz już jedną z możliwości wyróżnienia się i przyciągnięcia uwagi potencjalnego nabywcy. Opis produktu pełni przecież nie tylko funkcje informacyjne, ale przede wszystkim sprzedażowe.

Jak poprawnie tworzyć opisy produktów?

  1. Stwórz dobrą nazwę produktu

Nazwa produktu powinna pełnić funkcję informacyjną, sprzedażową oraz wspierać pozycjonowanie. Zrezygnuj z podawania w nazwie dużej ilości danych technicznych. Nie będą one angażujące dla klienta. Nazwa produktu powinna dokładnie określać, jakiego produktu dotyczy i komunikować to wyraźnie każdemu użytkownikowi.

  1. Zadbaj o odpowiednią długość tekstu

Nie ma jednoznacznej reguły na to, jak długi powinien być opis produktu. Można w skrócie powiedzieć, że powinien być wyczerpujący. Zadbaj także o to, by nawiązywał do zdjęć przedstawianego produktu. Wiadomo, że Google lubi treść i premiuje te, które stanowią wartość dla klienta. Z całą pewnością opis w postaci jednego, dwóch zdań nie będzie tak skuteczny, jak ten, z którego można poznać dokładne cechy produktu i jego możliwości.

  1. Pamiętaj o odbiorcy

Dlaczego produkt, który oferujesz, powinien zainteresować klienta? Jaką wartość przedstawia? W czym może mu pomóc? Na te pytania należy udzielić sobie odpowiedzi, zanim zaczniemy tworzyć opis. Musisz pamiętać, że nie piszesz dla siebie, ale dla odbiorców. Tak, jak i w innych tekstach reklamowych, należy korzystać z tak zwanego „języka korzyści”. Zwiększa to szanse na przekonanie użytkownika do zakupu właśnie w Twoim sklepie.

  1. Skoncentruj się na konkretach

Opis produktu musi być rzeczowy i dostarczać informacji. „Najlepszy”, „super”, „numer jeden” – te wszystkie przymiotniki nie wnoszą wartości. Pisząc, skoncentruj się na przedstawieniu cech produktu:

  • Przedstaw funkcje,

  • Opisz możliwości wykorzystania,

  • Wskaż modele i kolorystykę,

  • Określ stan magazynowy i czas dostawy,

  • Określ okres gwarancji.

  1. Pamiętaj o SEO

Dobrze zaprojektowany e-sklep i ciekawy asortyment to połowa sukcesu. Bardzo ważna jest także „przyjaźń” z Googlem. Im wyżej Twoja oferta pokazuje się w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że klienci odwiedzą Twój sklep i dokonają zakupu. Warto więc pamiętać, aby w opisach produktów zawierać słowa kluczowe. Pamiętaj, że roboty częściej odwiedzają strony, na których znajduje się dużo unikalnej treści.

  1. Nie kopiuj treści

Jeśli „zapożyczasz” treści od producenta lub konkurencji to wiedz, że tracisz jeden z elementów przetargowych. Często konkurencja posiada te same produkty w podobnych cenach. Opis stanowi więc często element przewagi konkurencyjnej. Jeśli nie masz pomysłu, w jak sposób opisać dany produkt, to poszukaj odpowiedzi w wyszukiwarce. Zapytania wpisywane będą drogowskazem. Dzięki temu stworzysz opisy, które odpowiadają na potrzeby klientów i rozwiązują ich problemy.

  1. Zadbaj o odpowiednie formatowanie tekstu

E-czytelnik skanuje wzrokiem test i zatrzymuje się na najważniejszych elementach. Jeśli przygotujesz opis produktu w formie ciągłego tekstu, bez pogrubień słów kluczowych czy wypunktowań, to możesz mieć pewność, że uwaga czytelnika szybko zostanie rozproszona. Jak temu zaradzić?

  • Stosuj wyrównanie do lewej strony,

  • Dziel tekst na akapity,

  • Pogrubiaj słowa kluczowe.

Praca nad treścią opisów produktów ma charakter stały. Trzeba czuwać nad ich aktualizacją. Działania te przekładają się także na budowanie wizerunku Twojej marki.  Dlaczego? Ponieważ wyczerpujące opisy zwiększają Twoją wiarygodność i sprawiają, że użytkownicy są bardziej skłonni do polecania innym Twojego sklepu internetowego. Jeśli nie masz czasu zajmować się opisami produktów, to bardzo chętnie wykonam je za Ciebie. Więcej usług copywriterskich znajdziesz na dedykowanej stronie www.

8 komentarzy dla “Jak tworzyć opisy produktów? Poznaj 7 kluczowych zasad

  • doskonały artykuł. Taaaaak mi otworzył oczy. A najbardziej to, że trzeba inaczej opisywać produkty, niż producent, tzn. żeby nie kopiować.

  • Bardzo fajnie, że o tym napisałaś. Na pewno wiele osób skorzysta z tych porad 🙂 (i oby klienci też na tym skorzystali 🙂

    • Wpis powstał w sumie w odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Budżety na opisy produktów często są bardzo skromne, a szkoda 🙂

  • Krótko, zwięźle i na temat. Przydatne wskazówki dla początkujących.
    Czasami jednak klient się mocno upiera przy kopiowaniu opisów producenta. Myśli, że jak zmieni się jedno zdanie to już jest inny opis, a to tak nie działa. 🙂

    • Dokładnie! Opisy produktów często są zupełnie pomijane i traktowane po macoszemu, a tymczasem powinny stanowić podstawę działań w e-commerce.

  • Bardzo dobrze wypunktowane kwestie, o których nie można zapomnieć. Można by powtórzyć jeszcze kilka razy – nie kopiuj treści i pamiętaj o SEO – bo to najistotniejsze punkty. 🙂 Jeśli będziemy trzymać się wymienionych zasad stworzymy wartościowy tekst. A to z kolei przekona klientów o konieczności zamieszczania opisów produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *