Jaki rodzaj treści w content marketingu angażuje odbiorców?

Content marketing, nazywany marketingiem treści, cieszy się ogromną popularnością firm z wielu branż. Nie bez powodu – to jedna z najlepszych metod utrzymywania relacji z obecnymi klientami i docierania do tych potencjalnych. Tworzenie skutecznych treści w czasach, kiedy oczekiwania konsumentów nieustannie rosną, to nie lada wyzwanie. Jak tworzyć treści, które będą przyciągać uwagę użytkowników? Oto garść porad pomocnych w tworzeniu angażującego contentu!

 

Angażujące treści, czyli jakie?

Zanim skupimy się na tworzeniu skutecznych treści, zacznijmy od próby zdefiniowania angażującego contentu. Ten rozumieć można jako różnego rodzaju przekazy, skłaniające użytkownika do wykonania określonej akcji. Może ona polegać na odwiedzeniu konkretnej podstrony serwisu, skorzystaniu z formularza kontaktowego czy ściągnięciu pliku, na przykład bezpłatnego e-booka. W mediach społecznościowych angażujące treści przekładają się na zwiększenie liczb:

  • polubień,
  • komentarzy,
  • wzmianek,
  • udostępnień.

 

Czy różnorodność treści w content marketingu jest kluczem do zaangażowania?

Mnogość form przekazu stosowanych w content marketingu nie ułatwia wyboru tej najwłaściwszej. I dobrze, bo kluczem do skutecznego zaangażowania odbiorców jest… różnorodność. Poradniki, skierowane do osób szukających rozwiązania konkretnych problemów, e-booki służące generowaniu leadów, budujące więź newslettery – to dopiero początek długiej listy najbardziej angażujących treści.

Na uwagę zasługują też specjalnie strony typu landing page, gromadzące ruch pochodzący z reklamy. Do tego artykuły blogowe, recenzje produktów, opinie klientów i case studies, budujące zaufanie i wzbudzające pozytywne odczucia w oczach użytkowników. Można – a przede wszystkim warto – korzystać z każdej z tych form. Trzeba przy tym pamiętać, aby wybrane formy treści były spójne z przyjętą strategią content marketingową i dostosowane do kolejnych etapów zakupowych klientów.

 

Jak tworzyć treści angażujące użytkowników?

Aby treści zainteresowały odbiorcę i skłoniły go do podjęcia działania, muszą spełniać kilka podstawowych wytycznych. Cechami wartościowego contentu są przede wszystkim:

 

  1. Unikalne treści – nawet wielokrotnie omawiany temat może zyskać nowe oblicze. Storytelling wykorzystujący branżowe anegdoty czy własne doświadczenia będzie świetną bazą dla wciągającej opowieści. Należy pamiętać, że duplikaty treści są niemile widziane nie tylko przez czytelników, ale i przez roboty wyszukiwarek internetowych. Kopiowanie tekstów to najprostsza droga to utraty wiarygodności i pozycji w rankingu wyszukiwań.

 

  1. Wartość merytoryczna – w tworzeniu angażujących treści priorytetem jest koncentracja na czytelniku i jego oczekiwaniach. Stąd rola wartościowego merytorycznie contentu, który powinien uświadamiać odbiorcy, w jaki sposób dany produkt lub usługa odpowiada na jego potrzeby. Przykładowo, prowadząc zajęcia językowe, warto odnieść się do korzyści wynikających ze znajomości języka obcego – zarówno w kontekście ścieżki zawodowej, jak i wakacyjnych wyjazdów za granicę. Tu jednak należy wystrzegać się utartych sloganów, które obniżą wiarygodność przekazu.

 

  1. Przejrzystość przekazu – angażujący przekaz to taki, który przykuwa uwagę czytelnika nie tylko samą treścią, ale również atrakcyjnym wyglądem. Długie bloki tekstu pozbawione nagłówków i akapitów nie zachęcają do dalszej lektury. Z tego powodu tak ważną rolę pełni dzielenie tekstów na krótsze oraz ich urozmaicanie wyróżnieniami i wypunktowaniami. Więcej na temat webwritingu przeczytasz na naszym blogu.

 

Dobrym pomysłem jest też mieszanie rodzajów treści. Przykładowo, bloki tekstowe mogą być stosowane naprzemiennie ze zdjęciami, infografikami czy filmami wideo. Do wyobraźni odbiorców-wzrokowców przemówią też cyfry – stąd w treściach warto posługiwać się statystykami, zwłaszcza tymi zaprezentowanymi w formie czytelnych wykresów i diagramów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *