Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego można porównać do wspinaczki wysokogórskiej. Ważne jest odpowiednie przygotowanie, motywacja do działania i skrupulatne dążenie do celu. Trzeba być naprawdę dobrym strategiem, by perspektywa zdobycia szczytu stała się realna. W przypadku rynku e-commerce jest podobnie. Wysoka dynamika zmian sprawia, że trzeba zawsze być o krok przed konkurencją. Czy jest to możliwe do osiągnięcia? Zdecydowanie tak. Kluczem do sukcesu jest ciągła optymalizacja sklepu internetowego oraz pozycjonowanie long tail.

 

Chociaż internetowa wersja sklepu nie posiada półek wypełnionych produktami, to jednak zawiera wiele elementów, które bez odpowiedniego ułożenia, przełożą się na codzienną pracę i osiągane wyniki. Kategorie produktów i ich opisy, treści poradnikowe, regulamin, polityka dostawy i zwrotu. Bez poprawnej optymalizacji tak wielu treści bardzo prawdopodobne jest, że indeksacja przez roboty Google nie zakończy się sukcesem.

 

Na czym polega optymalizacja sklepu internetowego?

Rynek usług e-commerce cieszy się ostatnio bardzo dużym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorców. Posiadanie e-sklepu to przecież kolejny kanał zbytu dla towarów i usług. Często jednak nie mają oni świadomości, że bez odpowiedniego skonfigurowania serwisu, wyniki ze sprzedaży nie będą oszałamiające. Trzeba też pamiętać, że jest to proces ciągły. Nie wystarczy zrobić raz i zapomnieć. Optymalizacja sklepu internetowego dotyczy jego budowy oraz struktury, jak i zamieszczanych tam treści. Dlatego już na etapie tworzenia planu sklepu internetowego trzeba położyć duży nacisk na jego odpowiednią optymalizację, czyli działania prowadzone wewnątrz witryny.

 

Cel — pozycja w Google

Google to najbardziej popularna wyszukiwarka. Szacuje się, że blisko 85% ruchu na każdej stronie internetowej pochodzi z wyników wyszukiwania danych słów kluczowymi w Google. Im wyższa pozycja w Google, tym większa szansa na dotarcie z ofertą do klientów. Chcąc czy nie, trzeba się dostosować do reguł narzuconych przez algorytmy giganta. Ważne jest położenie nacisku na sprawne poruszanie się po sklepie internetowym, indeksowanie każdej z jego podstron oraz wybór odpowiednich słów kluczowych. Kluczowe są także publikowane treści, które muszą stanowić wartość dla użytkowników – nie mogą być kopiowane, mylące czy sprowadzać się do przedstawienia kodu produktu prosto z bazy danych od dostawcy.

 

Pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon

Użytkownicy sieci coraz częściej  używają do wyszukiwania konkretnych danych dłuższych i sprecyzowanych wyrażeń. W skrócie mówiąc – wpisują w wyszukiwarkę ciąg swoich myśli lub zadają pytania. Chcą szybko znaleźć wartościowe informacje wśród natłoku nic niewartych treści zalewających strony internetowe. Weźmy pod lupę tematykę wykończenia wnętrz. Czego może szukać w internecie ktoś, kto właśnie przymierza się do remontu? Przykładowo farby. Wpisze więc do wyszukiwarki słowa kluczowe: „farby do malowania”. W odpowiedzi otrzyma blisko milion wyników. Po drodze trafi na wiele nieprzydatnych informacji, a poziom jego frustracji znacznie wzrośnie. Jeśli jednak wie, jakie pomieszczenie będzie malować i jaki efekt chce uzyskać, to wówczas wyszukiwanie będzie wyglądać inaczej. „Farba zmywalna do ścian”, „jaką farbę wybrać do malowania kuchni?”, „farby Dulux kolory świata gdzie kupić” – to tylko przykłady haseł, które pojawiają się w głowach Twoich potencjalnych klientów. Pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon, pozwala pojawiać się w wynikach wyszukiwania wyżej.

pozycjonowanie-long-tail

https://www.mediart.pl/

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego long tail ma sens?

Oczywiście. Dzięki temu możesz mieć pewność, że do Twojego sklepu trafiają osoby faktycznie zainteresowane danym produktem lub usługą. Ponadto zwiększysz swoją przewagę nad konkurencją. Optymalizacja e-sklepu na długi ogon przekłada się na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania w Google i sprawia, że użytkownicy spędzają w nim więcej czasu. Ma to też znaczenie z technicznego punktu widzenia – serwis taki staje się przyjazny dla robotów Google, co skutkuje utrwalaniem się jego pozycji oraz zmniejszeniem wskaźnika odrzuceń.

Warto więc już na samym początku podejść profesjonalnie do tematu prowadzenia sklep internetowego. Dobrze zaplanowane działania, kolejne wdrożenia i ulepszenia, to gwarancja rentowności.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *