Teksty na stronę internetową – jak je przygotować?

jak przygotować treści na stronę internetową?

Strona internetowa to wizytówka każdej firmy. Znajdujące się na niej treści spełniają wiele funkcji – od prezentacji oferty, przez budowanie wizerunku marki, po napędzanie sprzedaży. Budowanie użytecznej witryny, atrakcyjnej zarówno pod względem wyglądu, jak i zawartości, to dla wielu przedsiębiorców spore wyzwanie. Czym kierować się przy tworzeniu treści, które zmienią czytelników w klientów firmy? Oto kilka prostych wskazówek!

O czym należy pamiętać podczas tworzenia tekstów na stronę www?

Dopasowanie stylu do grupy docelowej

Przygotowanie tekstów na stronę internetową trzeba poprzedzić określeniem ścisłej grupy odbiorców. Spersonalizowanie przekazu jest zawsze skuteczniejsze od posługiwania się uniwersalnymi, skierowanymi do wszystkich hasłami. Styl przekazu powinien być także spójny z ideą marki i wartościami, które są dla nas ważne.

Struktura treści

Jakie teksty powinny znaleźć się na firmowej stronie www? Pierwsze treści, z jakimi mają styczność klienci, to te zawarte na stronie głównej. Od ich jakości zależy, czy użytkownik w ogóle przejdzie do dalszych podstron, a w szczególności tej z ofertą. Nieodłącznym elementem witryny jest też opis firmy, tekst w zakładce kontaktowej, opinie klientów czy cennik. Dodatkowo stronę warto rozbudować o dział z poradami czy aktualności z życia firmy. Idealnym miejscem do publikacji tego typu treści będzie blog firmowy.

Wysoka jakość tekstów

Dobre teksty na stronie internetowej to takie, które są jednocześnie:

  • Oryginalne – w pełni unikatowe i nieopublikowane wcześniej nigdzie indziej. Wykorzystując zasady storytellingu, możemy rozbudzić wyobraźnię użytkownika, skłaniając go tym samym do zapoznania się z naszą ofertą.
  • Konkretne – by pozwolić odbiorcom znaleźć to, czego szukają, warto zadbać o dokładne opisanie oferowanych produktów lub usług.
  • Zwięzłe – zbyt długie, składające się ze zdań wielokrotnie złożonych teksty mogą zniechęcić potencjalnego odbiorcę do ich dalszej lektury, co może skutkować szybkim opuszczeniem witryny.
  • Wartościowe – poruszające tematy bliskie odbiorcom i odpowiadające na ich potrzeby, doskonale w tym celu sprawdzają się artykuły poradnikowe i eksperckie w dedykowanej zakładce.
  • Naturalne – teksty na stronach internetowych, naszpikowane słowami kluczowymi, to dziś przeszłość. Algorytmy zdecydowanie wolą naturalne treści, zgodne z zasadami gramatycznymi.

Mówienie językiem korzyści

Język korzyści to istotny element strategii marketingowych w internecie. Tworząc teksty na stronę www, warto więc zadbać, by ich czytelnicy wiedzieli, dlaczego warto skorzystać z oferty naszej firmy. Skupmy się na zaletach produktów i usług oraz tym, w jaki sposób ich zakup może rozwiązać potencjalne problemy klienta.

Wezwanie do działania

Kolejnym elementem dobrych tekstów na stronie internetowej są wezwania do działania. CTA (ang. call to action) to nic innego jak krótki tekst, zwykle w trybie rozkazującym, mający zachęcić odbiorcę do wykonania konkretnej czynności. Jakiej? Na przykład kliknięcia w dany link, kontaktu z firmą lub zapisania się do newslettera.

Optymalizacja treści

Teksty pisane na firmową stronę www należy tworzyć zarówno z myślą o czytelnikach, jak i wyszukiwarkach internetowych. Umiejętnie skonstruowane treści mają kluczowy wpływ na pozycję witryny w Google. Optymalizacja contentu, poza umieszczeniem w nim odpowiednich fraz kluczowych czy znaczników, to także właściwe sformatowanie tekstów. Świetnym pomysłem jest choćby stosowanie akapitów, chwytliwych nagłówków oraz wypunktowań czy pogrubień kluczowych informacji. Dobrym urozmaiceniem będą też zdjęcia, infografiki lub filmy, które zatrzymają uwagę użytkowników na dłużej. Dzięki nim treści są bardziej czytelne i przejrzyste, a co za tym idzie – łatwiejsze w odbiorze.

Stworzenie tekstów na stronę internetową, które jednocześnie zainteresują odbiorców i spełnią zasady optymalizacji pod SEO, nie jest rzeczą łatwą. Wymaga zarówno umiejętności perswazyjnego pisania, jak i wiedzy z zakresu pozycjonowania. Staranne przygotowanie treści to jednak inwestycja, która się opłaca, jeśli chcemy wyróżnić naszą działalność na konkurencyjnym rynku.