Dlaczego warto pamiętać o aktualnych wymiarach grafik na Facebooku?
Tworzenie angażujących zdjęć do mediów społecznościowych to niełatwe zadanie. Należy włożyć sporo pracy w to, aby zdjęcia związane z publikowanymi postami lub te używane w celach reklamowych przekazywały informacje o Twojej marce, produktach i usługach. Zdjęcie w nieodpowiedniej rozdzielczości może stać się „rozpikselowane” lub rozciągnięte w nieestetyczny sposób. Z kolei nieodpowiedni rozmiar grafiki, niedostosowany do aktualnych wymogów Facebooka, może sprawić, że obraz będzie automatycznie wykadrowany i ważny dla nas element nie pojawi się na ekranie. Z tego względu, zanim dodamy nowe zdjęcie, musimy mieć pewność, że jest ono dostosowane do aktualnych wytycznych od Facebooka. Przedstawione w tym artykule zalecane wymiary grafik zostały zaktualizowane w styczniu 2019 roku.
Zalecane wymiary najważniejszych grafik na Facebooku
Zdjęcie profilowe – na urządzeniach mobilnych wyświetla się ono w rozmiarze 128 × 128 px, a w wersji desktopowej w 170 × 170 px. Niemniej jednak Facebook zaleca korzystanie z większej rozdzielczości, wynoszącej 320 × 320 px.
Zdjęcie w tle – optymalny wymiar to 820 × 312 px. Minimalna szerokość to 720 px. Samo zdjęcie można wgrać w większej rozdzielczości, aby uzyskać lepszą jakość. Należy jednak zachować przy tym odpowiednie proporcje.
Tłodla wydarzenia – 1200 × 628 px to zalecany wymiar.
Zdjęcie do grupy – własna grupa, która zainteresuje potencjalnych klientów, to świetny sposób na promowanie działalności. Rozdzielczość zdjęcia grupy powinna wynosić 1640 × 856 px. Przy ustalaniu wymiarów można też kierować się współczynnikiem, który wynosi 1,91:1.
Wydarzenia – wydarzenia to wspaniały sposób, aby powiadomić fanów oraz osoby potencjalnie nim zainteresowane o zbliżającym się evencie. Zalecany wymiar grafik w tym przypadku wynosi 1200 × 628 px.
Post pionowy – odpowiedni wymiar to 640 × 960 px, czyli stosunek 2:3.
Post poziomy – tutaj rozmiar wynosi 1200 × 900 px – stosunek 4:3.
Post w kwadracie – 1200 × 1200, czyli stosunek 1:1.
Zalecane wymiary dla reklam Facebook Ads
Miniatura linku – wymiary grafik tzw. linkpostu powinny wynosić 1080 × 1080 px.
Karuzela – ten typ reklamy składa się z 2-10 kwadratowych grafik. Ich zalecany rozmiar to minimalnie 1080 × 1080 px.
Kanwa (materiał błyskawiczny) – ten typ reklamy jest używany jedynie na urządzeniach mobilnych. Zdjęcia wykorzystywane do tworzenia kanwy powinny mieć rozmiar o proporcjach 9:16 lub 1:1.
Polubienia strony – zdjęcia do tego formatu reklamowego powinny być tworzone w 1200 × 444 px.