Dzień Ćwiczenia Przed Lustrem Prośby o Podwyżkę Płacy

W dniu 22 września świętujemy Dzień Ćwiczenia Przed Lustrem Prośby o Podwyżkę Płacy. Jak mówi znane nam porzekadło „w zdrowym ciele- zdrowy duch”, warto angażować się w aktywność fizyczną. Dodatkowym motorem napędzającym do działania jest z pewnością perspektywa podwyżki. Czy faktycznie masz dziś szansę na poprawę wysokości wynagrodzenia?

Co motywuje pracowników?

Z wielu przeprowadzonych w ostatnich latach badań wynika, że pensja nie jest dla pracowników najważniejszą formą wynagrodzenia za efekty pracy, jednak w dużej mierze przekłada się na poziom ich ogólnego zadowolenia z wykonywanych zadań. Według badania przeprowadzonego przez portal Glassdoor, aż 35% pracowników zadeklarowało, że opuści zajmowane dotąd stanowisko pracy, jeżeli w ciągu 12 miesięcy nie otrzyma podwyżki. Eksperci z dziedziny HR nie mają wątpliwości, że w 2017 roku pracodawcy będą musieli płacić więcej, szczególnie pracownikom o wysokich kwalifikacjach.

W ostatnich latach podwyżki realizowane są często w formie pozapłacowych benefitów. Z raportu „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2015 roku” przygotowanego przez Sedlak & Sedlak, zrealizowanego 2 lata temu już wówczas wynikało, że pracownicy spośród pozapłacowych elementów wynagrodzenia najbardziej cenią sobie:

  • prywatne ubezpieczenie medyczne (51 %)

  • karnet na siłownię (28%),

  • auto do użytku prywatnego (24%),

  • elastyczny czas pracy (22%),

  • szkolenia językowe (20%),

  • szkolenia zawodowe (19%).

Nie tylko benefity, ale i komunikacja

Osoby, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez firmę Xerox, potwierdziły, że duże znaczenie ma dla nich forma komunikacji przy wynagradzaniu. Odpowiednie „podanie” tego typu informacji pomaga bowiem pracownikom zrozumieć ich realny wpływ na wysokość wynagrodzeń oraz ocenić wkład, jaki posiadają w funkcjonowanie całej organizacji.

Jak podaje portal HR Polska, do najważniejszych obszarów należy:

  • „informowanie pracowników o całkowitej wartości łącznych korzyści z pracy, tzw. Total Reward Statement (69% badanych),

  • dzielenie się z pracownikami filozofią i strategią wynagradzania, która obowiązuje w danej firmie (64% badanych),

  • dostarczanie informacji o bieżących wynikach organizacji mających wpływ na wynagrodzenia (59%).”

Podwyżka – pracownik kontra pracodawca

Pracownicy bardzo często mają problem z proszeniem o podwyżki. Święto Ćwiczenia Przed Lustrem Prośby o Podwyżkę Płacy ma im w tym pomóc. Kiedy można prosić o podwyżkę? Wówczas, gdy osiągasz coraz lepsze wyniki w pracy, zdobywasz pochwały, jesteś kreatywny i sumienny. Ważne są argumenty, aby zacząć rozmowę o podwyżce. Zwykle tego typu rozmowy inicjowane są przez pracowników.

Czy warto spojrzeć w lustro zanim odwiedzimy dyrektora? Z pewnością tak. W sytuacjach stresowych zachowujemy się przecież różnie, pojawia się niekontrolowana mimika, nerwowe ruchy, problemy z wysławianiem się. Emocje zawsze odgrywają kluczową rolę w kontaktach międzyludzkich. Uśmiech, pozytywne nastawianie, umiejętność argumentowania, a nie jednie wysuwania żądań, to bardzo pożądane cechy.

Pracodawca powinien pamiętać natomiast o otwartości. Sama chęć wysłuchania i potraktowania drugiego człowieka z szacunkiem to bardzo istotne wartości. Dziś rządzi rynek pracownika. Znalezienie osoby, której kwalifikacje będą odpowiednie na dane stanowisko, często bywa trudnym zadaniem – szczególnie w branżach specjalistycznych. Każda zmiana etatu to zachwianie pracy zespołu. Warto więc dobrze przyglądać się pracy ludzi, wówczas temat podwyżki nie będzie sprzyjał nerwowej atmosferze, natomiast będzie polem do wzajemnego zrozumienia potrzeb.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *