Jak szukać pomysłów na content?

Doskonale wiemy, że content marketing króluje i wielu przedsiębiorców chce wykorzystać ten trend do promocji własnej marki. Blogi, media społecznościowe, newslettery, mailingi – możliwości jest naprawdę wiele. Zwykle wybór kanałów komunikacji nie jest bardzo trudnym procesem. Dylematy pojawią się dopiero wtedy, gdy trzeba przygotować plan publikacji.

 

Gdzie szukać pomysłów na content?

To pytanie bardzo często pojawia się podczas konsultacji marketingowych. Postaramy się udzielić wskazówek na przykładzie case study, które realizowaliśmy kilka dni temu dla jednego z naszych Klientów specjalizującego się w instalacji klimatyzacji.

Zadanie, które mieliśmy do wykonania, polegało na przygotowaniu planu contentowego na najbliższy miesiąc. Strategia marketingowa została opracowana kilka miesięcy wcześniej, więc mogliśmy bazować na już wcześniej wybranych słowach kluczowych.

Google Trends

Analizę zaczęliśmy od sugestii Google. Jak widzimy na poniższym wykresie, popularność haseł związanych z profilem działalności naszego klienta wzrasta sezonowo. Trudno się dziwić, w końcu lato to okres wzmożonego zapotrzebowania na chłodne powietrze.

 

google-trends-wyszukiwanie-hasel

Dla porównania wykres przedstawiający wyszukiwania tych samych słów kluczowych w ostatnich 30 dniach przedstawia się następująco:

google-trends-wyszukiwanie-hasel

Trend wzrostowy jest zdecydowanie widoczny dla haseł „klimatyzacja”, „klimatyzator”, „klimatyzator przenośny”.

Skoro wiemy, że zainteresowanie tematami związanymi z klimatyzacją jest coraz większe, to kolejnym krokiem było zbadanie podobnych zapytań do wybranych przez nas wcześniej słów kluczowych. Wśród tych, które w ostatnim okresie zyskały znacząco na popularności, znalazły się:

  • Klimatyzacja do pokoju,
  • Klimatyzacja samochodowa Białystok,
  • Klimatyzator przenośny,
  • Klimatyzacja przenośna,
  • Klimatyzacja do mieszkania,
  • Klimatyzacja w domu,
  • Klimatyzacja w bloku,
  • Klimatyzator,
  • Klimatyzacja domowa,
  • Klimatyzacja w mieszkaniu,
  • Klimatyzacja lg,
  • Gree klimatyzacja,
  • Klimatyzacja do domu.

Niektóre z tych haseł zyskały +800% popularności!

Answer the Public

Ok, znamy trendy. Kolejnych podpowiedzi na wyszukanie ciekawych pomysłów na content udzielił nam przesympatyczny pan z serwisu Answer the Public. Wybieramy język, w którym chcemy wygenerować listę popularnych tematów, podajemy słowa kluczowe i czekamy na wyniki. Jakie tematy związane z profilem działalności naszego Klienta cieszą się zainteresowaniem użytkowników? Oto przykładowa lista wyników dla hasła „klimatyzator”:

answer-the-public-wyszukiwanie-hasel

answer-the-public-wyszukiwanie-hasel

Duża ilość zapytań, prawda? Dla nas z kolei to bardzo cenne źródło inspiracji. Gdzie jeszcze weryfikowaliśmy pomysły na ciekawe treści?

Fora i grupy dyskusyjne, portale branżowe

Praktycznie każda branża skupia wokół siebie zaangażowane grono osób zainteresowanych danym tematem. Wymieniają się oni spostrzeżeniami, doświadczeniem. Warto sprawdzać takie miejsca i notować powtarzające się zagadnienia.

Media społecznościowe

Kolejnym źródłem informacji są kanały społecznościowe. Dzięki nim możemy poznać nie tylko potrzeby naszej grupy docelowej, ale także sprawdzić poczynania konkurencji.

Dzięki tak obszernej analizie przygotowanie planu publikacji dla naszego Klienta nie było trudne. Powstanie seria artykułów blogowych, nowe treści w mediach społecznościowych oraz mailing z ofertą promocyjną.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *