Marketing hoteli

marketing hoteli

Konkurencja w branży hotelarskiej wzrasta z każdym rokiem. Szczególnie w czasach, gdy rywalizacja między różnego rodzaju obiektami nie toczy się tylko między nimi, ale również między popularnymi serwisami rezerwacyjnymi, takimi jak Booking czy AirBnB. Wyróżnienie się ze swoją ofertą i przykucie nią uwagi potencjalnych gości staje się jeszcze większym wyzwaniem dla osób zarządzających obiektami noclegowymi. Z pomocą przychodzi im marketing internetowy skierowany do hoteli.

Marketing hotelu, czyli jak zdobywać gości prowadząc działania online?

Internet stał się głównym źródłem zdobywania informacji na niemal każdy temat. Podróżowanie nie jest tu wyjątkiem, co też potwierdzają badania przeprowadzone przez Google (The 2014 Traveler’s Road to Decision). Wynika z nich, że aż 74% badanych szuka informacji związanych z planowaniem podróży, w tym noclegów, właśnie online. Najczęściej posługują się oni wyszukiwarką internetową (60% badanych) oraz stronami internetowymi hoteli i serwisami bookingowymi (48% badanych).

Jak wskazuje raport „Marketing internetowy hoteli i obiektów konferencyjnych 2019/2020”, reklama w sieci to w oczach hotelarzy (51,15% ankietowanych) najpopularniejsza i co najważniejsze – najskuteczniejsza forma promocji obiektu hotelowego.

Trendy wśród internautów to dla właścicieli obiektów noclegowych cenna wskazówka. Mogą oni wykorzystać je podczas planowania długofalowych działań e-marketingowych dla swojego hotelu.

Kluczowa z tej branży jest koncentracja strategii promocyjnej na poszczególnych kanałach komunikacji z klientami. Ważny jest też odpowiedni wybór narzędzi reklamowych oferowanych przez Google czy Facebook.

marketing dla hoteli DGpromo

Zintegrowana strategia marketingowa w hotelarstwie

Od umiejętnie zaplanowanej strategii marketingowej zależy nie tylko liczba gości zatrzymujących się w hotelu, ale też pozycjonowanie go na tle konkurencji i w świadomości potencjalnych klientów. Przemyślana koncepcja – lub jej brak – będzie rzutować nie tylko na najbliższe miesiące, ale i nawet lata funkcjonowania obiektu. Dlatego też tak ważne jest poświęcenie czasu na stworzenie skutecznej strategii e-marketingowej. Zapewni ona danemu hotelowi większy udział w rezerwacjach bezpośrednich i w portalach pośredniczących.

By skutecznie przyciągać klientów do hotelu, możemy posługiwać się rozmaitymi narzędziami marketingowymi. Najważniejszym z nich jest nowoczesna i responsywna strona www obiektu. Jej kluczowy element stanowić powinien prosty i intuicyjny system rezerwacji, dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Poza witryną będą to:

  • zewnętrzne portale rezerwacyjne,
  • e-mail marketing,
  • content marketing na blogu,
  • działania w social mediach,
  • materiały reklamowe na YouTube,
  • wizytówka Google Moja Firma,
  • reklamy płatne Facebook Ads i Google Ads,
  • social proof – opinie wystawione obiektowi przez dotychczasowych gości.

Zadbaj o efektywny marketing dla swojego hotelu

Wygodne łóżko i smaczne śniadanie mogą okazać się niewystarczające, by klient zdecydował się wybrać dany obiekt. Hotele, apartamenty czy domki wypoczynkowe i inne podmioty z branży hotelarskiej potrzebują indywidualnych rozwiązań marketingowych.

Poszukujesz wsparcia w działaniach marketingowych dla Twojego obiektu? Ich opracowanie powierz specjalistom, dysponującym marketingową wiedzą i znającym bieżące trendy branżowe. Skorzystaj z usług skrojonych na miarę potrzeb hotelarstwa.