Marketing nieruchomości

marketing nieruchomości

Polski rynek nieruchomości ma się świetnie. Z każdym rokiem odnotowywane są kolejne wzrosty mieszkalnych i komercyjnych powierzchni oddawanych do użytku. Dobre wyniki sprzedaży, w połączeniu z rekordowymi liczbami wydawanych pozwoleń na budowę i realizowanych inwestycji w sprzedaży, tylko potwierdzają kondycję rynku. Utrzymujący się na wysokim poziomie popyt powoduje jednak wzrost konkurencji. Ta wymusza na podmiotach z branży nieruchomości konieczność inwestowania w marketing internetowy.

Marketing nieruchomości, czyli jak przeprowadzać skuteczne transakcje?

Bez względu na branżę sprzedaż danego towaru uwarunkowana jest jego odpowiednią reklamą. Ta sama zasada dotyczy również nieruchomości. Aby proces zakończył się transakcją, musi być właściwie zaplanowany pod kątem działań marketingowych.

Internet jest dziś kluczowym źródłem wiedzy dla milionów osób. Nie dziwi więc, że jest on także podstawowym kanałem informacyjnym dla potencjalnych nabywców nieruchomości. Potwierdza to raport  pod wymownym tytułem „Marketing nieruchomości – po co to komu?” opracowany przez Brave Brain. Wynika z niego, że aż dla 77% badanych internet był kanałem dostarczającym informacji o interesujących ich lokalach.

Wydawać by się mogło, że odpowiednia lokalizacja i atrakcyjna cena mieszkania, domu czy lokalu komercyjnego to szybka droga do sukcesu w branży nieruchomości. Nic bardziej mylnego. Należy pamiętać, że nabycie nieruchomości to decyzja przemyślana. Poprzedzona jest zwykle długim okresem analizy oraz porównywaniem ze sobą wielu ofert. W obliczu tego marketing internetowy, z content marketingiem na czele, może okazać się głównym czynnikiem przesądzającym o skutecznej sprzedaży.

marketing nieruchomości w DGpromo

Nowoczesne narzędzia w marketingu nieruchomości

Marketing nieruchomości obejmuje pełen wachlarz działań, których celem jest zarówno odpowiednie pozycjonowanie ofert wśród innych ogłoszeń, jak i docieranie z propozycją do odpowiednich klientów. Promowanie danej nieruchomości i przeznaczenie na ten cel odrębnego budżetu, warto traktować na równi priorytetowo, co choćby sam proces budowy czy remontu danej nieruchomości, dla jakiej szukany jest nabywca.

Strona internetowa i serwisy z ogłoszeniami są dla obracających nieruchomościami nieodłącznymi elementami prowadzonej kampanii. Wysokiej jakości materiały wizualne – zdjęcia i wideo, wpływają na pozytywny odbiór oferty już na początkowym etapie. Nie bez znaczenia jest też content marketing, dostarczający nie tylko informacji o danej nieruchomości, ale też budujący pozycję sprzedawcy jako eksperta w swojej branży.

Skuteczna promocja ofert wśród zainteresowanych odbiorców możliwa jest również dzięki wykorzystaniu social mediów i targetowanych postów. W zwiększaniu sprzedaży przydatny będzie też e-mail marketing, pełniący funkcje informacyjne i promocyjne zarazem. Koniecznie warto też zainwestować w reklamę Google Ads.

Strategia marketingowa w branży nieruchomości – zleć specjalistom

Solidne fundamenty to podstawa każdej rozpoczętej inwestycji. Analogicznie, strategia marketingowa to podstawa dla skutecznej sprzedaży nieruchomości. Praca nad tak pojmowanymi fundamentami powinna być każdorazowo poprzedzona analizą sytuacji wyjściowej.

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż nieruchomości? Postaw na marketing internetowy oferujący szeroki wachlarz możliwości skutecznego docierania do potencjalnych klientów. Wybór technik promocyjnych nie powinien być kwestią przypadku, a efektem starannie przemyślanej strategii.  Skorzystaj z usług specjalistów – doskonale zorientowanych w branży nieruchomości i sprawnie korzystających z wiedzy marketingowej.