Marketing medyczny

marketing medyczny

Usługi medyczne to jeden z najprężniej rozwijających się sektorów na polskim rynku. Z każdym rokiem przybywa przychodni i prywatnych gabinetów lekarskich. Ich prowadzenie stało się równie konkurencyjne, co w innych branżach. Dyrektorzy placówek i osoby odpowiedzialne za ich marketing stoją przed nie lada wyzwaniem, jakim jest docieranie z usługami do potencjalnych klientów, bez jednoczesnego łamania prawa zakazu reklamowania praktyk lekarskich.

Marketing medyczny, czyli promowanie przez informowanie

W przeciwieństwie do innych branż, w których promowanie działalności odbywa się niemal bez ograniczeń, w usługach medycznych funkcjonują pewne znaczące ograniczenia. Wynikają one z restrykcyjnego prawa w zakresie promowania praktyk lekarskich. Pogodzenie reklamy z przepisami legislacyjnymi jest jednak możliwe.

Na czym zatem polega marketing medyczny? Przede wszystkim koncentruje się on na dostarczaniu informacji o rodzajach świadczonych usług, ich zakresie czy wykorzystywanych metodach. Oprócz tego reklamuje on daną placówkę, w tym jej udogodnienia, jakie mogą mieć decydujący wpływ na wybór tego, a nie innego miejsca.

marketing medyczny DGpromo

Wdrożenie działań z zakresu marketingu medycznego

Starannie zaplanowane i umiejętnie wdrożone działania mogą przynieść wymierne korzyści danej placówce w kilku obszarach. Pierwszym z nich jest wzbudzenie zainteresowania działalnością wśród jej potencjalnych pacjentów. To ważne, bo jak pokazują statystyki, aż 72% internautów poszukuje informacji medycznych właśnie w sieci.

Podkreślając zalety przychodni czy gabinetu, wykorzystując do tego odpowiednie kanały, możemy docierać do szerokiego grona odbiorców. Warto przy okazji komunikować im jakość usług medycznych – wykwalifikowaną kadrę czy nowoczesny sprzęt diagnostyczny, z jakiego będą mogli skorzystać.

Z tym też wiąże się druga korzyść, jaką jest szansa budowania wizerunku eksperta. Zyskane zaufanie pacjentów wobec specjalistów przekłada się bowiem na zawiązywanie długotrwałych relacji.

Po trzecie, działania marketingowe pozwalają kreować wizerunek placówki na zewnątrz. Szczególnie istotny jest jej obraz w różnych kanałach internetowych, jaki powstaje między innymi poprzez wystawiane przez pacjentów oceny.

Strategia marketingowa placówek medycznych

Tworząc strategię marketingową dla gabinetu dentystycznego, kliniki okulistycznej czy prywatnej przychodni, warto koncertować się na kilku kluczowych formach docierania do pacjentów. Marketing medyczny powinien skupiać się na dostarczającej wszelkich informacji stronie www. Dobre relacje z pacjentami pozwoli nawiązać też content marketing – blog placówki wzmocni jej wizerunek i pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie witryny. Niezwykle skuteczne są też rozwiązania ułatwiające kontakt z placówką:

  • klikalne numery telefonów,
  • czat na stronie,
  • kalendarz rezerwacji wizyty.

Coraz częściej firmy świadczące usługi medyczne prowadzą działania również w social mediach. Stworzenie profilu na Facebooku czy Instagramie w celu komunikacji z odbiorcami, jak i tworzenia płatnych kampanii nie jest już niczym zadziwiającym.

Marketing usług medycznych w rękach ekspertów

Szukasz skutecznych sposobów na przyciągnięcie pacjentów do przychodni lub gabinetu specjalisty? Promowanie usług medycznych wymaga zarówno bardzo dobrej znajomości sektora opieki zdrowotnej, obowiązującego prawa, jak też sporej kreatywności.

Placówkom, które chcą skupić się na swojej pracy i jednocześnie skutecznie docierać do pacjentów, polecamy skorzystać z usług profesjonalnej agencji marketingowej. Doświadczenie we współpracy z podmiotami medycznymi to gwarancja stosowania dobrych praktyk i wymierne zyski dla firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *