W jaki rodzaj treści warto inwestować w strategii content marketingowej?

Content marketing stał się w ostatnich latach jednym z kluczowych elementów marketingu internetowego. Jest on z powodzeniem wykorzystywany do budowania świadomości marek z każdej niemal branży. Dzięki odpowiednio dobranym i wartościowym treściom wspiera on także generowanie ruchu na stronie i pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Co jeszcze warto wiedzieć o marketingu treści?

Po pierwsze – strategia

Strategia, podobnie jak we wszystkich aktywnościach marketingowych, odgrywa zasadniczą rolę również w marketingu treści. Właściwa komunikacja pomiędzy firmą, a jej klientami służy  budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Aby publikowane treści przyczyniły się do realizacji określonych celów, konieczne jest szczegółowe zaplanowanie działań w internecie. Odpowiadając zatem na tytułowe pytanie: wybór treści w strategii content marketingowej zawsze powinien być poprzedzony dogłębną analizą i starannie przygotowanym planem działania.

Ważne są przede wszystkim:

Określenie celu – działania content marketingowe mogą być ukierunkowane na przykład na: zwiększenie ruchu na stronie, wzrost świadomości marki, zdobycie wyższych pozycji w wyszukiwarce, wzrost liczby zapytań ofertowych lub zwiększenie sprzedaży.

Analiza grupy docelowej – kolejny krok to dokładne określenie grupy docelowej: wieku, płci, miejsca zamieszkania, statusu społecznego i innych danych o odbiorcach. W tym zadaniu pomoże utworzenie person, czyli przedstawicieli grupy docelowej. Persony powinny reprezentować poszczególne segmenty odbiorców i dawać pełen obraz potencjalnych klientów. Więcej na temat person przeczytasz w naszym artykule „Content marketing w negliżu, czyli jak budować strategie w oparciu o wartościowe treści?”.

Analiza konkurencji – dostarcza informacji o typowym stylu komunikacji danej branży i najczęściej wykorzystywanych przez nią narzędziach komunikacji. Daje cenne wskazówki o  niszach, które warto wypełnić poprzez tworzenie treści content marketingowych.

Przygotowanie treści –  w tym przypadku warto kierować się kluczowymi zasadami webwritingu, czyli pisania angażujących tekstów do internetu. Najważniejsze z nich to zwięzłość, czytelność i przydatność.

Dystrybucja treści – czas wybrać odpowiednie kanały komunikacji, dzięki którym treści dotrą do określonej wcześniej grupy odbiorców. Należy je przede wszystkim dopasować pod względem preferencji potencjalnych czytelników, związanych z użytkowanymi mediami czy sposobami spędzania wolnego czasu.

Weryfikacja celów – wdrożone działania należy monitorować. Służą temu takie narzędzia jak choćby Google Analytics. Analityka pozwala na ocenę skuteczności podejmowanych działań, a w razie potrzeby – ich modyfikację.

Narzędzia wykorzystywane w marketingu treści

Content marketing to strategia komunikacji marketingowej, której głównym narzędziem są różnego rodzaju treści. Od ich formatu ważniejsza jest wartość merytoryczna i idąca za nią użyteczność dla odbiorców. Tylko takie treści realizują cele biznesowe zawarte w strategii firmy.

Wśród rodzajów treści wyróżnić można między innymi:

  • artykuły poradnikowe,

  • artykuły specjalistyczne,

  • opisy produktów,

  • listy i zestawienia,

  • raporty branżowe,

  • prezentacje,

  • e-booki,

  • recenzje,

  • newslettery,

  • wideo,

  • analizy przypadków,

  • oceny użytkowników,

  • słowniczki pojęć,

  • wywiady,

  • infografiki,

  • wpisy w mediach społecznościowych.

Firmy, które chcą skutecznie docierać do potencjalnych klientów, najczęściej stosują trzy rodzaje treści. Są to przede wszystkim artykuły publikowane na własnej stronie www, wpisy w social mediach oraz autorskie materiały wideo. Spora część publikowanych treści ma charakter edukacyjny, szczególnie ceniony przez odbiorców. Nie można także zapomnieć o treściach wiecznie zielonych, czyli evergreen content.

Świetnym pomysłem jest też różnicowanie form przekazu. Skuteczniejsze od contentu przedstawionego za pomocą samodzielnego tekstu, są treści łączące go z grafiką lub wideo.

Jeśli chcesz oprzeć strategię promocji swojej marki o content marketing, jednak nie wiesz, od czego zacząć, to koniecznie skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci przygotować strategię i wdrożyć w życie przyjęty plan działania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *