Content marketing w 2020 roku – na co zwrócić uwagę?

trendy w content marketingu na 2020 rok

Rośnie świadomość znaczenia wartościowego contentu i wydatki firm na działania z nim związane – nie inaczej będzie w 2020. Pewne jest, że marketing treści pozostanie jednym z kluczowych rodzajów strategii w wielu branżach. Nowy rok to jednak nowe trendy, które niosą zmiany w sposobie tworzenia atrakcyjnych przekazów. Jakie trendy zdominują rynek treści w nadchodzących miesiącach? Przed jakimi wyzwaniami stanie content marketing? O tym w poniższym artykule!

1. Treści video and live-streaming

Przekaz wykorzystujący video i live streaming, czyli udostępnianie w czasie rzeczywistym, to wciąż jedna z najważniejszych form wykorzystywanych w content marketingu. Tendencja ta utrzyma się także i w 2020 roku, obejmując jednak coraz to nowsze obszary wizualizacji treści. Przesyłanie strumieniowe wideo i transmisje na żywo, choć wyrosły z serwisów takich jak YouTube, Twitch i TikTok, doskonale radzą sobie również na wielu innych platformach – z Facebookiem, Instagramem czy LinkedInem, a nawet stronami www firm na czele. Webinary, sesje Q&A, rozmowy z influencerami, relacje z wydarzeń, filmy typu making-off oraz prezentacje produktów marki online – to tylko niektóre ze sposobów na zaangażowanie klientów. Niezwykle świeże, wysoce skuteczne, a do tego oferujące szerokie możliwości analityczne treści wideo nie bez powodu plasują się wśród najgorętszych trendów marketingowych na ten rok.

2. Optymalizacja treści do wyszukiwania głosowego

Popularne od kilku lat wyszukiwarki głosowe nie zostaną w tyle – rok 2020 będzie ich czasem! W jaki sposób wpłyną one na kreację contentu? Jego twórcy powinni uwzględnić specyfikę treści na potrzeby tego typu wyszukiwarek. W odróżnieniu od tradycyjnych wyszukiwarek internetowych, użytkownicy systemów voice search stosują znacznie dłuższe i bardziej skomplikowane frazy. Przybierają one zwykle formę naturalnych zdań pytających – przykładowo, zamiast „Dobry weterynarz Kraków”, będzie to „Gdzie znajdę dobrego weterynarza w Krakowie?”. Odpowiedzi na nie powinny być nie tylko szybkie, ale przede wszystkim konkretne i wyczerpujące. A to wymaga dodatkowej optymalizacji treści pod kątem wyszukiwania głosowego. Szczególnie istotne staną się umiejętności konwersacyjne związane z przewidywaniem zapytań i umieszczaniem w treściach słów kluczowych typu long tail.

3. Personalizacja treści z wykorzystaniem AI

W 2020 roku na jeszcze wyższy poziom wzniesie się personalizacja treści marketingowych. Dostosowywanie komunikatów reklamowych do potrzeb i oczekiwań klientów bazować będzie nie tylko na danych demograficznych i behawioralnych, ale także na wykorzystywaniu sztucznej inteligencji. Na znaczeniu zyskają treści dynamiczne, nazywane też adaptacyjnymi. Te zmieniają się przykładowo w zależności od pogody panującej w miejscu, w którym znajdujemy się w danej chwili. Wyobraźmy sobie również sytuację, w której wchodząc na stronę internetową, widzimy na niej jedynie przydatne dla nas kategorie produktów. Przykładowo, właścicielom psów wyświetlane będą jedynie karmy dla czworonogów, a nie pełen asortyment włącznie z kocimi przysmakami. Podobne mechanizmy znajdą też zastosowanie w wiadomościach e-mail, newsletterach czy gazetkach reklamowych. Tak rozwinięta personalizacja treści pozwoli odpowiadać na rzeczywiste oczekiwania klientów, znacznie skracając czas potrzeby im na wyszukiwanie wartościowych informacji.