Marketing dla startupów

marketing dla startupów

Rodzimy rynek startupów dynamicznie się rozwija. Z danych Google for Startups przedstawionych w 2020 r. wynika, że w kraju nad Wisłą w ciągu zaledwie ostatnich pięciu lat liczba młodych, innowacyjnych firm wzrosła dwukrotnie i sięga już niemal 5 tysięcy. Ciekawy pomysł to dopiero połowa sukcesu – równie ważne jest jego odpowiednie wypromowanie. Jednym z podstawowych działań, w jakie startupy powinny zaangażować się już na starcie, jest marketing internetowy.

Po co startupowi marketing internetowy?

Nawet najlepszy produkt lub usługa, zachwycające innowacyjnością i przeganiające konkurencję będą bezużyteczne, jeśli nikt nie dowie się o nich istnieniu. Dlatego od początku rozwijania startupu warto skorzystać z kilku sprawdzonych technik. Pozwolą one zwiększyć rozpoznawalność firmy i skutecznie docierać do potencjalnych klientów.

Umiejętna promocja startupu to konieczność dla innowacyjnych, a jednocześnie nastawionych na sukces przedsiębiorców. Starannie opracowana strategia marketingowa, umiejętny dobór narzędzi promocyjnych i wreszcie – właściwe wdrożenie działań, to czynniki mogące przesądzić o wizerunku młodej firmy i osiąganych przez nią wynikach. To wszystko sprawia, że w kreatywnej i energicznej branży startupów pomysłowością i zaangażowaniem trzeba wykazywać się na każdym kroku – również w kwestii marketingu.

Z pomocą jakich narzędzi marketingowych rozwijać startup? Poznaj podstawowe z nich

Młode, dopiero wchodzące na rynek firmy o potencjale, który dobrze wykorzystany, pozwoli im osiągać znaczne zyski, koncentrują swoje działania w internecie. I to właśnie w nim powinny promować swoją działalność – podkreślając przyświecające innowacyjnym produktom czy usługom idee. Nimi warto zainteresować potencjalnych odbiorców jeszcze przed startem sprzedaży.

Strona internetowa dla startupu

W jaki sposób? Na start startupowi potrzebna będzie strona internetowa. Kluczowym jej elementem są unikalne treści, wsparte przyciągające wzrok wysokiej jakości elementami wizualnymi. Content marketing dla innowacyjnych firm nie może być dziełem przypadku. Olbrzymią rolę odgrywają treści budujące historię danej marki oraz oferowanych przez nią produktów i usług. Dobrze jest przedstawić na stronie proces powstawania biznesu oraz podkreślić wartości, jakie reprezentuje. Gotową stronę należy umiejętnie promować – tu z pomocą przychodzi pozycjonowanie. Dzięki niemu serwis będzie wyświetlał się na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, co przełoży się na zwiększenie wartościowego ruchu. 

Blog firmowy

Na sukces startupu pracować będzie również blog. Publikowane na nim artykuły mogą przybliżać nie tylko codzienną działalność firmy, ale też rozwiewać wątpliwości potencjalnych klientów i przedstawiać ofertę. Dzięki wartościowym treściom możliwe jest budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie i zdobywanie nowych klientów poprzez udostępnianie wpisów na innych portalach.

Media społecznościowe

Obecność i aktywność na LinkedIn, Facebooku czy Instagramie jest obecnie równie ważna, co korzystanie z innych form reklamy. Podobnie jak na blogu, na startupowych profilach w mediach społecznościowych warto publikować wartościowe wpisy, branżowe ciekawostki i praktyczne porady, które przekładają się na większe zaangażowanie odbiorców.

Skuteczny marketing internetowy dla startupów

Rozkręcasz startup? Zastanawiasz się, jak zmienić świetny produkt lub usługę w dochodowy biznes? Dobry pomysł i nisza to nie wszystko. W tej branży liczy się umiejętność skutecznego sprzedawania. Promocję biznesu warto powierzyć specjalistom, którzy opracują strategię marketingową startupu i przeprowadzą jego kompleksową promocję w odpowiednich kanałach. Zapraszamy także i do kontaktu z nami – chętnie podzielimy się naszym doświadczeniem i wiedzą w zakresie promocji młodych firm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *