Wskaźniki konwersji – wsparcie poprzez content marketing

content marketing a współczynnik konwersji

Odpowiednio zaplanowane i umiejętnie wdrożone działania content marketingowe stanowią potężne narzędzie służące realizacji założeń biznesowych. W jaki sposób podnieść wskaźniki konwersji dzięki treściom? Oto kilka skutecznych działań!

Wskaźniki konwersji w marketingu internetowym

By zrozumieć, w jaki sposób treści zwiększają konwersję, warto najpierw zrozumieć definicję tego pojęcia. Współczynnik konwersji (z ang. conversion rate) to nic innego jak liczba zrealizowanych celów podzielona przez ogólną liczbę odbiorców. Przykładowymi celami konwersji może być zarówno zakup produktu i usługi, jak również zapisanie się do newslettera, pozostawienie danych osobowych, wysłanie zapytania ofertowego, wypełnienia formularza na stronie, pobranie pliku czy kliknięcie w baner reklamowy.

wskaźniki konwersji w e-commerce

Optymalizacja wskaźnika konwersji

Wiemy już, że wysoki współczynnik konwersji ma realny wpływ na wzrost dochodów. Wiemy również, w jaki sposób możemy go mierzyć. Pozostaje zatem pytanie – jak go zwiększać?

Wskaźnik konwersji warto optymalizować, analizując dlaczego klienci nie podejmują oczekiwanych działań w obrębie strony. Optymalizacja konwersji to ogół zabiegów służących poprawie współczynnika konwersji, a w efekcie osiągnięcie założonych korzyści biznesowych. Jednym z kluczowych elementów strategii optymalizacji strategii jest content.

Content marketing jako narzędzie wspierające konwersję

Po wspomnianej już analizie zachowań klientów, warto zadbać o dostosowanie treści na stronie. Najważniejsze, by zarówno opisy produktów, jak i artykuły na firmowym blogu były jednocześnie wartościowe dla czytelników i atrakcyjne dla wyszukiwarek internetowych. Należy pamiętać, że skuteczne teksty powinny koncentrować się na zaspakajaniu potrzeb użytkowników. Zamiast nachalnie reklamować produkty i usługi, muszą odpowiadać na realne pytania i przekazywać wiedzę, której klienci w danej chwili poszukują. Równie ważna jest regularność publikowania treści i dywersyfikowanie ich rodzajów pod kątem grup odbiorców.

Optymalizowane pod kątem zwiększania konwersji treści warto wzbogacić o CTA, czyli wezwania do działania, zachęcające użytkowników do kliknięcia i przejścia dalej. Treści przyjazne SEO będą z kolei wyświetlane wyżej w wynikach wyszukiwania Google, co pozwoli pozyskać dodatkowy ruch na stronie. Kolejnym działaniem służącym podnoszeniu wskaźnika konwersji są testy A/B w obrębie contentu. Polegają one na tworzeniu dwóch wersji jednego przekazu reklamowego i badaniu efektów. Sprawdzanie designu strony pod kątem rozmieszczania poszczególnych elementów treści pozwala zweryfikować, które z czynników mają pozytywny wpływ na konwersję odwiedzających.

Tworzenie wartościowych treści to jednak nie wszystko. Równie istotny poza przygotowaniem komunikatów jest sposób ich dystrybucji. Dobór odpowiednich narzędzi pozwala zmaksymalizować zasięg contentu, co z kolei może znaleźć odzwierciedlenie w pożądanym wzroście konwersji. Planując publikację contentu warto skoncentrować swoje działania na platformach wykorzystywanych przez grupę docelową marki.